Most recent list of publications and presentations: see deze pagina op mijn website
Clemens, J. (2014a). Online
tekstbegrip en online geletterdheid. Het nieuwe lezen, anders bekeken. Levende
Talen Magazine, 4 (mei 2014).
Clemens, J., Walraven, A., Voogt, J. M., & Pieters, J. (n.d.).
Online tekstbegrip in het onderwijs. in preparation.
Clemens, J. (2013). Online Reading Comprehension: A different ball game for
language teachers. Abstract (pp. 62–63). Presented at the 18th European
Conference on Reading. Jönköping. Sweden. August 6-9 2013, Jönköping: SCIRA.
doi:10.1787/9789264112995
Clemens, J. (2013). Online tekstbegrip als nieuwe uitdaging voor het vak
Nederlands (pp. 1–3). Presented at the Zevenentwintigste conferentie Het
Schoolvak Nederlands.
Clemens, J. (2012). Online Tekstbegrip: nieuwe uitdaging voor Nederlands of
trouwen met Informatievaardigheden? Abstract (pp. 322–326). Presented at the
Zesentwintigste Conferentie Het Schoolvak Nederlands, Academia Press.
Clemens, J.,
Walraven, A. (2011). Aandacht voor digitale geletterdheid: een nieuwe uitdaging
voor het onderwijs. Abstract (pp. 33–36). Presented at the Vijfentwintigste
Conferentie Het Schoolvak Nederlands, Academia Press. Retrieved from
http://bit.ly/Y4GUIB
Clemens, J. (2001). Gedocumenteerd schrijven in een digitale leeromgeving.
In A. Puper , H. Pilot (Eds.), Leren in een informatiewereld (pp. 93–99).
Alphen a/d Rijn: Kluwer
Clemens, J., van Eunen, K., & Bohncke, G. (2001). Internet in het
MVT onderwijs. Ideeën en materialen voor de talendocent. APS.
Bohncke, G.,
Clemens, J., & van Eunen, K. (2001). Internet bij Nederlands. Ideeën en
materialen voor de talendocent. APS
Hacquebord, H., Clemens, J. (1998). De kwaliteit van het leesonderwijs in
Nederland. (J. Clemens & H. Hacquebord, Eds.). Delft: Eburon Uitgeverij
B.V.
Clemens, J., Henneman, K. (1995). Diagnostiek van leesproblemen in het
voortgezet onderwijs. Ontwikkeling van een instrument voor gespecialiseerde
docenten en remedial teachers. In J. Clemens, H. Hacquebord (Eds.), Diagnostiek
van leesproblemen (pp. 79–95). Eburon Uitgeverij B.V.
Clemens, J.,
Hacquebord, H. (1995). Diagnostiek van leesvaardigheid. (J. Clemens, H.
Hacquebord, Eds.). Delft: Eburon.
Clemens, J.
(1994a). Diagnostiek van leesproblemen in het VO. (1) Tijdschrift voor Remedial
Teaching.
Clemens, J.
(1994b). Diagnostiek van leesproblemen in het VO (2) Tijdschrift voor Remedial Teaching.
Clemens, J.,
Henneman, K. (1989). Signaleren en diagnostiseren van leerlingen met
leesproblemen in het Voortgezet Onderwijs. Phaedon.